لوازم ورزشی

بهترین عینک شنا در جهان

بهترین عینک شنا در دنیا

 

شنا ورزشی بسیار مفرح برای تمامی رده های سنین است. این ورزش به صورت تفریحی و حرفه ای میان مردم انجام میشود.

داشتن لوازم شنا برای فرد شناگر از ملزومات لذت بردن و امنیت ورزشی اوست.عینک شنا یکی از ملزومات آن است.افراد، عینک شنا را برای جلوگیری از ورود آب به چشم و سوزش آن لذت بردن از فضای زیر آب و دفع کردن اشعه ها و کلر استفاده میکنند. خرید وسایل ورزشی کی از دغدغه های ورزشکاران است چراکه امروزه برند ها و مدل های فراوانی برای وسیله ها در بازار مشاهده میکنند. در این مقاله قصد داریم درباره یکی از وسایل اصلی ورزش شنا صحبت کنیم و به این بپردازیم که بهترین عینک شنا در جهان کدام است؟

اهمیت استفاده از عینک شنا

پیش از هرچیز بهتر است راجب مزایای استفاده از عینک شنا بدانیم:

محافظت از اشعه UVمضر وکلر در آب

اشعه uva یک اشعه ساطع شونده از نور خورشید است. هنگامی که فرد در فضای سر باز شنا میکند نور آفتاب به پوست وی برخورد میکند. دور چشم نیز که قسمت حساسی هست بایستی از مضرات نگهداری شوند. کلر نیز بخشی از آب درون استخر هاست جلوگیری از سوزش چشم به دلیل کلر را با عینک شنا میتوان  برطرف کرد

لذت بردن از شنا

برخی از انسان ها مخصوصا در غواصی اعماق دریا علاقه مند به کاوش و دیدن جهان زیر دریا هستند. حتی شنا در استخر هم میتواند تجربه فوق العاده دیدن مولکول های زیر آب را برایتان به همراه یک عینک شنا به وقوع پیوند دهد.

راحتی افراد عینکی در شنا کردن

گاها برخی افراد عینکی تصور میکنند که ورزش شنا برای آنها مشکل خواهد بود و نمی توانند به صورت حرفه ای آن را دنبال کنند. اما خوب است بدانید که در میان عینک های شنا نوعی از عینک هستند که طبی اند و برای افراد دارای ضعیفی چشم ساخته شده اند. در ادامه مقاله درباره این عینک ها میگوییم و بهترین عینک های شنا در جهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

ویژگی بهترین عینک های شنا

ملزومات هر حوزه ای از ورزش مولفه های استانداردی را به خود اختصاص می دهد. برای عینک های شنا نیز ویژگی هایی وجود دارند که هنگام خرید یکی از آنها بایستی بدان توجه داشته باشید.

کمترین میزان محدودیت برای دید

برای هدف دیدن در زیر آب بایستی عینک هایی را انتخاب کنید که محدودیت دید بسیار کمتری داشته باشند. به قولی این گونه عینک ها فریم دور قطوری ندارند که جلوی دید از کناره هارا بگیرد و شیشه کوچکی داشته باشد.

بخار نکردن هنگام استفاده

عینک های شنا در زیر آب و در تغیر دادن دمای محیط باعث بخار کردن آن ها درون محفظه چشم و عینک میشوند. عینک هایی برای این مورد وجود دارند که شیشه آنها خاصیت ضد بخار بودن را به همراه دارد.

کیفیت و استحکام خوب بدنه ، بند  وشیشه

برای خرید یگ عینگ جنس خوب شنا باید به جنس بدنه و بند و شیشه آن توجه داشته باشید. بدنه یا همان فریم عینک های غواصی بایستی در برابر  ضربات و همچنین آب دوام لازم را داشته باشند. دچار پوسیدگی و شکستگی نشوند. بند عینک شنا خوب به طوری است که سفت نیست و شناگر را اذیت نمیکند و آنقدر نیز بدون کیفیت نباشد که پس از مدتی شل شود و آب به درون آن نفوذ کند. شیشه نیز طبق گفته های قبل به مورد استفاده شما بستگی دارد.

سایز مناسب

سایز مناسب عینک برای شناگر باعث کاربردی بودن آن می شود. از نظر شیشه و بند برای فرد مناسب باشد. هنگام خرید به این مورد توجه داشته باشید که یک بار آن را استفاده کنید و اگر از فروشگته های لوازم ورزشی خرید میکنید اندازه بند و قطر شیشه آن را از آنها خواستار شوید.

سهولت در استفاده و فیکس شدن روی صورت

در برخی از مدل های غیر استاندارد و نامرغوب عینک های شنا دیده شده است که فریم عینک بر روی چشم فیکس نشود و حالت کجی به خود بگیرد. در صدد آن باشید که برای خرید عینک بهترین عینک های شنا در جهان را سرچ کنید و از محصولاتی که شهرت و تجربه ساخت کالای مرغوب دارند خرید کنید.

انواع عینک شنا

خرید عینک شنا در میان افراد براساس نیاز و کاربرشان متفاوت است. موارد زیر برخی از انواع عینک شنا در حوزه های مختلف هستند که کاربرد و المان های متفاوتی دارند. هدف از

عینک شنا تفریحی

اکثرا کسانی که در استخر ها زیاد تردد کرده باشند این نوع عینک ها را دیده اند. این نوع عینک ها یاغلب برای استخر و نه به صورت مداوم استفاده می شوند. قیمت این نوع عینک ها نسبت به سایر کمتر و البته طول عمرشان کمتر است.  اینها پوششی ضد بخار دارند که در دمای استخر شیشه عینک ها بخار نکند.

 

عینک شنا مسابقه ای

حرفه ای ترین نوع عینک شنا در انواع مسابقه ای آنهاست. این نوع عینک ها بند هایی بسیار محکم و همچنین شیشه هایی فیکس شده بر روی چشمشان دارند که به هیچ عنوتن آب در محفظه چشم وارد نشود و بهترین نوع دید را هنگام مسابقه داشته باشند.

عینک شنای غواصی

شنای غواصی در اعماق دریا از آن عینک هایی را میطلبد که فشار آب به شیشه های آن صدمه وارد نکند و همچنین محدودیت دید و کدر بودر در لنز را نداشته باش . این مولفه ها باعث میشود عینک های غواصی بهترین کارکرد خود را به غواص در اعماق در یا ارائه دهد.

عینک شنا سوئدی

از محبوب ترین عینک های شنا عینک شنا سوئدی است. این نوع عینک فریم مانند چشم را دارد. در آن از لنز های پلاستیکی ساده با بند های ارزان پلاستیکی استفاده شده است. اگر استخر و ورزش آبی شما در سالی چندبار فقط خلاصه می شود عینک شنا سوئدی از لحاظ قیمت بهترین گزینه برای شماست.

عینک شنا طبی

همانطور که در بالاتر گفتیم عینک های طبی برای افرادی که چشمان ضعیفی دارند کمک میکند تا از ورزش شنا به خوبی لذت ببرند.  عینک های شنا طبی به دو مدل نمره خور و نمره دار تقسیم می شوند.

عینک های نمره خور به طوری هستند که عینک دارای فریم خریداری میشود و عدسی متناسب با نمره ضعیفی چشم شما داده میشوند و اینها در فریم جای گذاری می شوند.

عینک های نمره دار نیز به دو دسته پاور یکسان و پاور متفاوت تقسیم می شوند. در پاور یکسان شماره لنز ها با یکدیگر یکسان است و برای افرادی است که نمره ضعیفی چشمان یکسانی دارند.

از طفی پاور متفاوت بدین صورت است که لنز ها شماره متفاوتی دارند و برای هرکدام لنز متفاوتی جای گذاری می شود.

عینک بدون بند شنا

به احتمال زیاد این نوع عینک ها را به ندرت دیده باشید. این نوع عینک ها به همراه چسبی قوی  به پوست اطراف متصل میشوند. در خرید این نوع عینک در نظر بگیرید که اگر پوستی حساس دارید این نوع مناسب شما نیست. اما کششی در پوست ایجاد نمی شود و اتفاقا کارکرد خوبی در بخار نکردن و نفوذ نکردن آب به درون آن دارد.

بهترین برند عینک شنا درجهان

اسپیدوSpeedo

 

اسپیدو از پیشرو ترین برند ها برای دنیای شنا هستند. این برند جز برند هایی است که بهترین عینک های شنا در جهان را تولید میکند.این برند از نظر مقام آور بودن مشتریان تیم های مختلف در حوزه شنا معروف است و آنها از محصولات اسپیدو استفاده کرده بودند. مانند بازی ها یالمپیک ملبورن که این برند اسپانسر تیم شنای استرالیا بوده است. عینک های این برند از لنز های پلی کربنات دودی و ضد بخار ساخته شده است. بند های آن نیز از جنس سیلیکون و متناسب با ورزش های آبی است.

فونیکس phoenix

 

این برند کره ای محصولاتی با کیفیت عالی و قیمت مناسب دارد . بند های سیلیکونی آن نیز به جلوگیری از فشار به گوش و صورت معروف است. شیشه های آن برای استفاده طولانی باعث  خستگی چشم نمی شود.

مایکل فلپس

مایکل فلپس شناپر مهوری است که این برند به ایشان متعلق است. نکته قابل توجه در این نوع عینک ها حذف فاصله میان دوقاب است. در این برند نیز از جنس پلی کربنات و از لنز های ضد بخار استفاده شده است.

باراکودا Barracuda

 

برندی بین المللی با قدمتی 40 ساله! برند باراکودا به صورت تخصصی تولید عینک شنا انجام میدهد.

آرناArena

 

این شرکت ایتالیایی 50سال قدمت دارد. در حوزه تولید تجهیزات ورزشی پیشگام است و بیشتر در ورزش شنا تولیدات خود را ارائه میکند.

تی وای آر TYR

برندTYR برندیست که  عینک های خیلی خوبی برای شنا دارد. این برند عینک هایی با تنظیم فاصله دو لنز را دارد. ضد بخار بودن و قیمت مناسب باعث فروش و معروفیت آن شده است.

سوالات متداول

1.برند های معروف عینک شنا کدام است؟

تی وای آر TYR ،آرنا,Arena  باراکودا ,Barracuda مایکل فلپس ،فونیکس ,phoenix اسپیدوSpeedo

  1. انواع عینک شنا

عینک شنا تفریحی، عینک شنا مسابقه ای، عینک شنای غواصی، عینک شنا سوئدی، عینک شنا طبی، عینک بدون بند شنا

  1. مهم ترین ویژگی های عینک شنای خوب چیست؟

محافظت از اشعه UVمضر وکلر در آب، بخار نکردن هنگام استفاده ،کیفیت و استحکام خوب بدنه ،بند، شیشه، سایز مناسب

  1. افراد عینکی چگونه میتوانند شنا کنند؟

عینک های طبی برای افرادی که چشمان ضعیفی دارند کمک میکند تا از ورزش شنا به خوبی لذت ببرند.  عینک های شنا طبی به دو مدل نمره خور و نمره دار تقسیم می شوند.

عینک های نمره خور به طوری هستند که عینک دارای فریم خریداری میشود و عدسی متناسب با نمره ضعیفی چشم شما داده میشوند و اینها در فریم جای گذاری می شوند.

عینک های نمره دار نیز به دو دسته پاور یکسان و پاور متفاوت تقسیم می شوند. در پاور یکسان شماره لنز ها با یکدیگر یکسان است و برای افرادی است که نمره ضعیفی چشمان یکسانی دارند.

از طفی پاور متفاوت بدین صورت است که لنز ها شماره متفاوتی دارند و برای هرکدام لنز متفاوتی جای گذاری می شود.

  1. بهترین عینک شنا برای استخر کدام نوع است؟

عینک شنا تفریحی را اکثر کسانی که در استخر ها زیاد تردد کرده باشند این نوع عینک ها را دیده اند. این نوع عینک ها یاغلب برای استخر و نه به صورت مداوم استفاده می شوند. قیمت این نوع عینک ها نسبت به سایر کمتر و البته طول عمرشان کمتر است.  اینها پوششی ضد بخار دارند که در دمای استخر شیشه عینک ها بخار نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *