لوازم ورزشی

صفر تا صد راهنمای خرید اسکوتر باکیفیت

راهنمای خرید اسکوتر

 

مسافرین ایستگاه ورزش ،در این نوشتار از مقاله های سایت میخواهیم به وسیله ای ورزشی بپردازیم که استفاده از آن سن و مکان نمی شناسد. اسکوتر در دهه های اخیر توجه پیر و جوان را به خود جلب کرده است. اکنون قصد داریم راهنمای صفرتاصد خرید اسکوتر باکیفیت را برای شما همراهان عزیز شرح دهیم پس تا ایستگاه ورزش با ما همراه باشید.

اسکوتر؛ معمولی یا برقی

اگر شما نیز دوران کودکی خود را در دهه های پیش تر گذرانده باشید، تجربه کردید که به همراه صفحه ای چرخ دار و کشیدن پای دیگر بر روی زمین ساعت ها بچها در محیطی بازی میکردند. اما با گذشت زمان و حضور پر رنگ تر تکنولوژی در زندگی انسان ها اسکوتر های برقی روی کار آمدند. با حضور اسکوتر های برقی افراد با سنین بالاتر نیز جز طرفداران پر و پا قرص این وسیله شدند. قاعدتا اسکوتر های برقی قابلیت ها و مکانیز جدیدتری را مانند باتری های قوی ،ترمز و هوشمندی بیشتری را در خود جای داده است.  اسکوتر ها از نظر ظاهری در اصل به دو بخش دسته دار و بدون دسته تقسیم می شوند. اغلب اسکوتر های دسته دار در ذهن ما آنهایی هستند که برقی نیستند. اما باید بدانید که هر دو نوع آنها به شکل برقی نیز وجود دارد.در ادامه قسمت های اصلی هرنوع اسکوتری را مورد بررسی میدهیم و صفر تا صد راهنمای خرید اسکوتری باکیفیت در اختیارتان میگذاریم.

قسمت های اصلی اسکوتر

یک اسکوتر شامل اجزایی اصلی است که ویژگی های آن بر اساس هدف شما از استفاده از آن متمایز میشوند:

چرخ ها

چرخ ها به دو اندازه کوچک و بزرگ تقسیم میشوند که هرکدام قطر متفاوتی را به خود اختصاص می دهند.

چرخ ها در قطر ها ی 180 تا 230 میلی متر با جنس هایی مقاوم به ضربه اغلب pu گزینه ای مناسب برای بزرگسالان است. این چرخ ها در ابعاد بزرگ به نسبت برای عرشه های بزرگ(جایی که پای فرد قرار میگیرد) کاربرد دارند. در برخی موارد وزن این نوع چرخ ها باعث سنگین تر شدن اسکوتر می شوند.

چرخ در قطر های 100 تا 145 میلی متر ،چرخ های کوچکی برای عرشه ها با ابعاد کوچک است. چرخ کوچک باعث چابکی بیشتر و سرعت بیشتر در اسکوتر می شود. چرخ کوچک اسکوتر در وزن آن نیز تاثیرگذار است.

بلبرینگ

بلبرینگ ها وسیله ای میان چرخ و متصل به عرشه است. بلبرینگ ها دارای شماره هستند. طبق سازمان ABEC از کمترین عدد ،1 3، 5، 7، 9 هرچقدر این عدد بالاتر باشد نمایانگر عملکر بهتر و سرعت بیشتر بر حسب فشار بر عرشه است.

میله

میله در اسکوتر بایستی برحسب قد و ایستادن شما بر روی عرشه باشد. به گونه ای باشد که  هنگام سوار شدن نه شما خم بشوید و نه از قد شما بلند تر باشد که حفظ تعادل برایتان سخت باشد. دسته های اسکوتر باستی به گونه ای باشند که ابعاد آن متناسب با ابعاد کلی اسکوتر باشد.

سیستم تعلیق

سیستم تعلیق، عملکردی است که برای جذب ضربه در اسکوتر وجود دارد. در برخی اسکوتر ها این کارکرد در جلو در برخی در هر دو چرخ وجود دارد. از طرفی داشتن سیستم تعلیق در اسکوتر باعث اضافه شدن به ورزش ان می شود. اگر اسکوتر را برای انجام کار های نمایشی میخواهید باید از این قابلیت مصون باشد.

ویژگی های اسکوترهای خفن

شما در این راهنمای خرید اسکوتر باکیفیت بایستی بدانید که ویژگی هایی که یک اسکوتر خفن داراست در چیست؟

سرعت

برخی اسکوتر را برای رفت و آمد در مسیر هایی نسبتا طولانی و یا رفتن تا سوپر مارکت استفاده میکنند.

سرعت در اسکوتر ها مشخصا در نوع برقی آن از مولفه های بسیار مهم برای کسانی است که سرعت برایشان اهمیت دارد. رایج ترین سرعت برای یک اسکوتر خوب، 24 کیلومت در ساعت است.

وزن قابل حمل

همانطور که میدانید اسکوتر هارا برای کاربرد تفریحی و استفاده روزانه افراد به کار میگیرند. عامل هایی که در وزن اسکوتر تاثیر گذار است مانند ،چرخ ها بلبرینگ ها و موارد جانبی از جمله سیستم تعلیق می باشد.

ظرفیت باتری

این ویژگی در اسکوتر های برقی وجود دارد و جز عامل های خیلی مهم است. میزان نگهداری شارژ اسکوتر ها عمدتا پس از هر 40 دقیقه یک ساعت شارژ شود. اما در نظر بگیرید برخی باتری ها پس از فول شارژ شدن میتوانند حداکثر تا 30 کیلومتر را حرکت کنند. کیفیت باتری به استفاده شما بستگی دارد.

البته فراموش نکنید که عامل های دیگری مانند نحوه صحیح شارژ وزن کاربر و نحوه استفاده در عمر آن دخیل است. نهایت وزنی که اسکوتر ها میتوانند تحمل کنند تا 120 کیلوگرم است.

ترمز قوی

در رانندگی با هرنوع وسیله ای ، از مهم ترین عوامل آن ترمز های قوی است. ترمز در اسکوتر برقی، بدین صورت است که از سیستم دیسک استفاده میکند. این سیستم از وقوع اتفاقی خطرناک که استپ ناگهانی چرخ ها هست جلوگیری میکند. در میان تمامی ویژگی های اسکوتر سعی کنید که حتما قدرت ترمز آن را در نظر بگیرید.

برند های پیشنهادی اسکوتر

در هر زمینه ای اغلب برند هایی هستند که در آن زمینه پیشرو اند. اسکوتر در زمینه هایی همچون جنس چرخ ،سیستم ترمز ،تعلیق و سرعت بایستی کیفیت خوبی داشته باشد تا فرد نهایت لذت و استفاده را از آن ببرد. در لیست زیر برخی از معروف ترین برند های اسکوتر را آورده ایم:

Airboard

این برند که تحت لیسانس آمریکا هستجز متبحر ترین تولید کنندگان در حوزه اسکوتر برقی است.قطعات به کار رفته در محصولات این برند از کیفیت بالایی برخوردار هستند. اسکوتر های برقی مناسب برای رنج سنی 8سال به بالا استفاده میشود و از آن ابعاد به بالا محصول در وزن و ابعاد مختلف میسازد.

IO Hawk

Soar Board

Segway

Future Foot

و…

نکته مهم در استفاده از اسکوتر

توجه داشته باشید که اسکوتر ها برای محیط های آزاد هستند و برای استفاد ه بر روی فرش و محیط خانه استفاده نمیشوند. چون موتور آنها به گونه ای است که روی محیط هایی که گرما تولید میکنند مناسب نیستند!

در این نوشتار سعی کردیم که صفر تا صد راهنمای خرید اسکوتر باکیفیت را با یکدیگر جلو ببریم و درآن مواردی که در خرید یک اسکوتر نیاز دارید را بیاوریم. در نهایت بسیار خرسند می شویم که شما نیز تجربیات خود را در باره خرید اسکوتر با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  1. برند های خوب اسکوتر کدام اند؟
  2. Airboard
  3. IO Hawk
  4. Soar Board
  5. Segway
  6. Future Foot
  7. بخش های اصلی یک اسکوتر چیست؟

چرخ ها، سیستم تعلیق، سرعت،  وزن قابل حمل، ظرفیت باتری، ترمز قوی

2. انواع اسکوتر و تفاوت های کلی آنها چیست؟

اگر شما نیز دوران کودکی خود را در دهه های پیش تر گذرانده باشید تجربه کردید که به همراه صفحه ای چرخ دار و کشیدن پای دیگر بر روی زمین ساعت ها بچها در محیطی باز بازی میکردند. اما با گذشت زمان و حضور پر رنگ تر تکنولوژی در زندگی انسان ها اسکوتر های برقی روی کار آمدند. با حضور اسکوتر های برقی افراد با سنین بالاتر نیز جز طرفداران پر و پا قرص این وسیله شدند. قاعدتا اسکور های برقی قابلیت ها و مکانیز جدیدتری را مانند باتری های قوی ترمز و هوشمندی بیشتری را در خود جای داده است.  اسکوتر ها از نظر ظاهری در اصل به دو بخش دسته دار و بدون دسته تقسیم می شوند. اغلب اسکوتر های دسته دار در ذهن ما آنهایی هستند که برقی نیستند. اما باید بدانید که هر دو نوع آنها به شکل برقی نیز وجود دارد.

3. مهم ترین مورد استفاده اسکوتر کدام است؟

توجه داشته باشید که اسکوتر ها برای محیط های آزاد هستند و برای استفاد ه بر روی فرش و محیط خانه استفاده نمیشوند. چون موتور آنها به گونه ای است که روی محیط هایی که گرما تولید میکنند مناسب نیستند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *